Strona/Blog w całości ma charakter reklamowy, a zamieszczone na niej artykuły mają na celu pozycjonowanie stron www. Żaden z wpisów nie pochodzi od użytkowników, a wszystkie zostały opłacone.

Świadectwo energetyczne dla domu – jak będzie można go szybko wykonać

Jedną z wielu rzeczy, jakie trzeba załatwić przy sprzedaży domu lub mieszkania, jest świadectwo energetyczne. Ten dokument wymagany jest w przypadku tego typu transakcji, podobnie zresztą jak w przypadku wynajmu. Budynki niedawno postawione powinny już dysponować świadectwem, natomiast posiadacze starszych będą się musieli postarać o nie. Na szczęście obecnie nie ma żadnych problemów, żeby to zrobić, ponieważ na rynku w naszym kraju funkcjonuje wiele firm świadczących takie właśnie usługi. Przy wyborze takiej firmy należy jednak na kilka istotnych rzeczy zwrócić swoją uwagę. W pierwszej kolejności osoba wykonująca takie zlecenie musi posiadać do tego stosowne uprawnienia, w przeciwnym wypadku zrobiony dokument nie będzie miał ważności.

Dla wielu osób sporo znaczenia będzie też miała cena, lecz akurat tutaj jest naprawdę dobrze. Z uwagi na dużą konkurencję ceny wykonania świadectw cały czas spadają. Aktualnie można taki dokument zrobić już za około dwieście złotych, jeśli będzie on dotyczył niedużego domu czy mieszkania. W przypadku większych obiektów kwota trochę wzrośnie, lecz rzadko kiedy przekroczy tysiąc złotych. To w dużym stopniu jest efektem tego, że wszystko można załatwić zdalnie. Żeby przygotować Świadectwo energetyczne domu nie będzie trzeba przyjeżdżać na miejsce i oglądać danego obiektu.

Zupełnie wystarczy jeżeli właściciel prześle komplet dokumentów, oraz parę odpowiednio wykonanych fotografii. To umożliwi obliczenie wszystkiego co potrzeba, i przesłanie certyfikatu klientowi. Ważne jest przy tym to, żeby podawane dane odpowiadały stanowi faktycznemu. Jeśli będzie inaczej i ktoś to wykryje, to liczyć się trzeba z różnymi karami. W zależności od oczekiwań zrobiony dokument otrzymać można w formie elektronicznej lub papierowej. W obu przypadkach będzie on musiał zawierać wszystkie potrzebne informacje, w tym nadany w centralnym rejestrze numer. Ważność świadectwa wynosi dziesięć lat i po tym czasie trzeba go zrobić ponownie, chyba że w międzyczasie przeprowadzone zostaną jakieś większe prace remontowe.

+Tekst Sponsorowany+

ℹ️ ARTYKUŁ SPONSOROWANY